សេចក្តីផ្តើម
នៅក្នុងបរិបទអប់រំដែលផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងឆាប់រហ័សនេះ វិធីបង្រៀនបែបប្រពៃណី មិនអាចឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការរបស់សិស្ស ឱ្យប្រឈមនឹងឧបសគ្គជាក់ស្តែងបានពេញលេញនោះទេ។
វគ្គបណ្តុះបណ្តាលវិធីសាស្រ្តបង្រៀន (TMT) គឺជាវិធីសាស្ត្របង្រៀនបែបសតវត្សទី២១ ដែលជាវិធីសាស្ត្របង្រៀនថ្មីដ៏មានប្រសិទ្ធភាព សម្រាប់គ្រូបង្រៀនទូទៅ គណៈគ្រប់គ្រងសាលា ឬ គ្រូបង្រៀនថ្មីថ្មោង ស្តីពីវិធីសាស្ត្រ ចិត្តសាស្ត្រ បច្ចេកវិទ្យា ការគ្រប់គ្រង និងដំណោះស្រាយបញ្ហានានាក្នុងថ្នាក់រៀន។
មិនថាជាស្ថាប័នអប់រំ ឬបុគ្គលក្តី វគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះ គឺជាការវិនិយោគដ៏មានតម្លៃបំផុតមួយក្នុងការលើកស្ទួយសមត្ថភាពបង្រៀន ដើម្បីធ្វើឱ្យប្រសើរឡើង នូវលទ្ធផលសិក្សា និងបំណិនរបស់សិស្ស។
មេរៀនសំខាន់ៗមួយចំនួន
- ការផ្លាស់ប្តូរគំនិតក្នុងការអប់រំ: ស្វែងយល់អំពីការបង្រៀន និងការរៀនបែបសិស្សមជ្ឈមណ្ឌល
- ជំនាញសិក្សាបែបសតវត្សទី២១: ជំរុញ និងបង្កើតបរិយាកាសសិក្សាបែបវិភាគស៊ីជម្រៅ ប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត និងការសហការ
- ប្រសិទ្ធភាពក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀន: បង្កើតបរិយាកាសសិក្សាដែលសិស្សគ្រប់រូប មានឱកាសចូលរួមសកម្មភាពថ្នាក់ និងបង្ការភាពអវិជ្ជមានតាំងពីដំបូង
- ដំណោះស្រាយបញ្ហាថ្នាក់រៀន: ការឆ្លើយតបបញ្ហាអាកប្បកិរិយា លើកទឹកចិត្តសិស្ស និងដំណោះស្រាយបញ្ហានានាដែលឧស្សាហ៍កើតមានក្នុងថ្នាក់រៀន
- ការរៀបចំកិច្ចតែងការបង្រៀន: ចងក្រងកិច្ចតែងការ និងបង្កើតសម្ភារៈជំនួយប្រកបដោយភាពបត់បែន
- ការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា: ការរៀន និងបង្រៀនកាន់តែមានភាពជាក់ស្តែងនិយម ធ្វើឱ្យការបង្ហាត់បង្ហាញ វាយតម្លៃ ឆ្លើយតបកាន់តែឆ្លាតវៃ
- ចិត្តសាស្ត្រអប់រំកុមារៈ វិធីសាស្ត្របង្រៀនដែលស្រប នឹងបម្រែបម្រួល ក៏ដូចជាទេពកោសល្យកុមារ
- ការប្រឹក្សាយោបល់: ដំណើរការក្នុងការប្រឹក្សាយោបល់ជាមួយសិស្ស ជំរុញការចូលរួមពីអ្នកអាណាព្យាបាលសិស្ស
លទ្ធផលរំពឹងទុក
- ការចូលរួមសិស្សកាន់តែខ្ពស់: ធ្វើឱ្យថ្នាក់រៀនកាន់តែមានសកម្មភាពរស់រវើក តាមរយៈការចូលរួមរបស់សិស្សគ្រប់រូប
- បង្កើតទំនុកចិត្តក្នុងការបង្រៀនៈ ដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមក្នុងថ្នាក់រៀនដោយភាពបត់បែន និងច្នៃប្រឌិត
- ការពង្រឹងកេរ្តិ៍ឈ្មោះសាលា: បង្កើតបរិយាកាសសិក្សាដ៏លេចធ្លោ ដែលទាក់ទាញទាំងសិស្សនិងអ្នកអាណាព្យាបាល
- ឥទ្ធិពលរយៈពេលវែង: បង្កើតវប្បធម៌អប់រំបែបថ្មី ក្នុងគន្លងអប់រំប្រកបដោយចិរភាព
ហេតុអ្វីជ្រើសរើសការបណ្តុះបណ្តាលនេះ?
ការបណ្តុះបណ្តាលដែលអាចអនុវត្ត មានប្រសិទ្ធភាពភ្លាមៗៈ វគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះរួមបញ្ចូលទាំងទ្រឹស្តី និងការអនុវត្តជាក់ស្តែង ដែលធានាថាសិក្ខាកាមអាចប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រទាំងនោះបានភ្លាមៗនៅក្នុងថ្នាក់រៀនរបស់ពួកគេ។ សិក្ខាកាមនឹងសិក្សាចំណុចសំខាន់ៗដូចជា៖
- ការបង្រៀនបែបសិស្សមជ្ឈមណ្ឌលៈ ផ្លាស់ប្តូរពីការបង្រៀនបែបប្រពៃណី ទៅជាការរៀនបែបសកម្ម
- ការបញ្ចូលជំនាញសតវត្សទី 21: សិក្សាតាមរយៈការវិភាគ ពិចារណា ការសហការ និងការច្នៃប្រឌិត ស្របតាមទ្រឹស្តី Bloom’s Taxonomy
- ប្រសិទ្ធភាពក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀន: គ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនកាន់តែងាយស្រួលតាមរយៈវិធីសាស្រ្តប្រយោល និងបង្កើតបរិយាកាសវិជ្ជមាន
- ការបញ្ចូលបច្ចេកវិទ្យា: បង្រៀន និងរៀនតាមកម្មវិធីជំនួយដូចជា Kahoot, Google Classroom, Padlet និងបញ្ញាសិប្បនិមិត្ត (AI)
គ្រូបណ្តុះបណ្តាល
ហេង រដ្ឋា
រយៈពេល/ទីតាំង/ភាសា
- រយៈពេល៖ 7 សប្តាហ៍ (សៅរ៍&អាទិត្យ 8:00 ព្រឹក – 4:30 ល្ងាច)
- ទីតាំង៖ TESOL House
- ភាសា៖ ខ្មែរ
- សិក្ខាកាម៖ 25 នាក់
អត្ថប្រយោជន៍បន្ថែម៖ រួមមានអាហារបញ្ចប់វគ្គសិក្សា អាហារសម្រន់ សម្ភារៈសិក្សា និងវិញ្ញាបនបត្របញ្ជាក់ការសិក្សា
ជំហានបន្ទាប់
ការចុះឈ្មោះចូលរៀនវគ្គបណ្តុះបណ្តាល វិធីសាស្ត្របង្រៀននេះ (TMT) មិនត្រឹមតែជាការចូលរួមវគ្គបណ្តុះបណ្តាលប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែបង្ហាញពីការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់អ្នកដើម្បីឧត្តមភាពនៃការអប់រំ។ យើងចូលរួម ជ្រោមជ្រែងស្ថាប័នរបស់អ្នកឱ្យកាន់តែលេចធ្លោ និងទទួលបានការទទួលស្គាល់គុណភាពបង្រៀនសម្រាប់ថ្ងៃនេះ និងទៅអនាគត។
-
លោក រឿង សុភ័ក្ត
ខ្ញុំយល់ថាវគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះ គឺជាសោក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហានានាអំឡុងពេលបង្រៀន។ វាបានផ្តល់ជាគន្លឹះ និងតិចនិកល្អៗក្នុងការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាំងមុនពេលបង្រៀន អំឡុងពេលបង្រៀនឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាពស្របតាមវិធីសាស្ត្រសិស្សមជ្ឈមណ្ឌល។ វគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះ គឺពិតជាបានចូលរួមចំណែកជួយក្នុងអាជីពបង្រៀនរបស់ខ្ញុំឱ្យកាន់តែទាក់ទាញ និងបង្កើនចំណាប់អារម្មណ៍សិស្សឱ្យចូលរួមរៀនកាន់ល្អប្រសើរ។
-
លោកស្រី ហ៊ុន ធាវី
វគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះបានចូលរួមចំណែកអភិវឌ្ឍបច្ចេកទេស និងវិធីសាស្ត្របង្រៀនដ៏មានប្រយោជន៍ជាច្រើនសម្រាប់ខ្ញុំ ដូចជាការស្វែងយល់ និងអនុវត្តសិល្បៈវិធីសាស្ត្រនៃការគ្រប់គ្រង់ថ្នាក់រៀន ការស្វែងយល់ពីចិត្តសាស្ត្រកុមារ ពិសេសបច្ចេកទេសក្នុងការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗដើម្បីជំនួយការរៀន និងបង្រៀនឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព និងទាក់ទាញ។
-
កញ្ញា សុខ ស្រីម៉េត
វគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះ បានរួមចំណែកអាជីពការងារជាគ្រូបង្រៀនរបស់ខ្ញុំដូចជា ធ្វើឱ្យខ្ញុំកាន់តែយល់ច្បាស់ពីចិត្តសាស្រ្តកុមារ ដែលបង្កភាពងាយស្រួលដល់ការបង្រៀន ធ្វើឱ្យសិស្សមានភាពក្លាហាន សប្បាយរីករាយ និងសកម្មជាងមុន តាមរយៈការបញ្ចូលបច្ចេកវិទ្យាក្នុងការសិក្សា។ ម្យ៉ាងទៀត ខ្ញុំសង្កេតឃើញថាសិស្សមានភាពរីកចម្រើនជាងមុន សកម្ម អាចធ្វើការជាក្រុម សហការគ្នា មានការជួយគ្នាទៅវិញទៅមក។
-
ច្រៃ វណ្ណនុត
ខ្ញុំយល់ថាវគ្គបណ្តុះបណ្តាលវិធីសាស្ត្របង្រៀននេះគឺ ល្អនិងផ្តល់នូវសារប្រយោជន៍ជាច្រើនដល់សិក្ខាកាមទាំងអស់មិនចំពោះតែគ្រូជំនួយ គ្រូបង្រៀនដែលមានបទពិសោធបង្រៀនតិច ឬច្រើនឆ្នាំទេ ជាពិសេសធ្វើឱ្យមានការអភិវឌ្ឍវិជ្ជាជីវៈ និងវិធីសាស្រ្តបង្រៀនថ្មីៗតាមបែបបច្ចេកវិទ្យាប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដែលស្របទៅតាមការវិវត្តរបស់សង្គមជាតិ សកលលោក និងដើរឱ្យទាន់ការរៀន និងការបង្រៀនតាមបែបសតវត្សទី២១ ។
-
ថាន់ សៀវម៉ី
ចំណុចដែលគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ដែលខ្ញុំទទួលបានពីវគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះគឺទាក់ទងនឹងចិត្តសាស្រ្តកុមារ ដែលធ្វើឱ្យខ្ញុំដឹងថាតេីកុមារមានការប្រែប្រួលបែបណា? ពួកគេចង់បានអ្វីពីការបង្រៀន ពិសេសវិធីសាស្រ្តដែលធ្វេីឱ្យកុមាររៀនឆាប់យល់ មិនស្មុគស្មាញ និងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់។